2013. július 1., hétfő

Indoor hét, avagy kellemeset a hasznossal

Az elmúlt hetem meglehetősen mozgalmasan alakult. Hétfőn Csehországba kellett mennem egy céges kiküldetésre, egészen csütörtök estig ott tartózkodtam. Strakonice. Kellemes kis dél-cseh városka dombokkal határolva, amolyan Egerhez hasonló történelmi város, szép várral, sétáló utcákkal, helyi sörrel (Dudák). Mivel a hétre elvileg lőve voltam az edzéssel, próbáltam menteni a menthetőt és keresgéltem. A korábbi bejegyzésem végén említettem, hogy a szomszédos városka Písek otthont ad egy kiemelkedően jónak ígérkező mászó falnak, ahol nem kisebb nevek, mint Adam Ondra, Dusan „Stoupa” Janák és Tomas Mrazek is rendszeresen tiszteletüket teszik. A LEZETOP névre keresztelt fal 15 méter belmagassággal bír, szerkezetét tekintve főként áthajló szektorokból épül fel és zömében üvegszálas, kőzetet utánzó elemekből áll. Van repedés is, melyen a repedésmászás technikája gyakorolható. Az utak kemények, de a számozásuk nem a megszokott műfalas, hanem közelebb áll a kinti sziklákhoz, szelídebb. A falnál üzemel egy kis mászóbolt is ahol kizárólag cseh márkák kaphatóak(Singing Rock, Rock Pillars, Direct Alpine, Tilak…), kifejezetten barátságos áron, továbbá egy kis büfé is ragyogó helyi sörrel, isteni kávéval és csinos cseh recepciós lányokkal. A falakon híres cseh mászók képei és aláírásai, ahogy illik. Mivel egyedül voltam kevésbé volt lehetőségem köteles utakat mászni, mindössze 3 utat tudtam mászni, hála a felmester-edzőnek, aki a két gyerekeknek tartott edzés között biztosított egy fél órát. Sikerült egy 6+ -os, egy 7-es és egy 8-as utat másznom, az utóbbit csak 3. próbálkozásra. Az ott töltött idő többi részében a boulder falon mászkáltam, kunsztokat és hosszabb köröket egyaránt, összesen 2,5 órát. Kb. 3 óra után már nem sok bőr maradt a kezeimen, ez a sok mászásnak és a rendszeresen takarított fogásoknak is köszönhető. Kellemesen elfáradva tértem vissza a szállásra és megnyugodtam, hogy nem „veszett kárba” a hét első fele.
Bővebb információ: www.stenapisek.cz

Képek:











Pénteken este otthon toltam még egy két órás boulder edzést és készültem a vasárnapi mászásra, ami szintén műfalasnak ígérkezett.

Vasárnap – az esős időjárásnak köszönhetően – ismét a budapesti Big Wall mászó falat látogattuk meg, ezúttal Györe Norbi és Fekete Dávid voltak a kötélpartnereim. 11-től egészen 17-ig folyamatosan csapattuk, főleg 6 - 7+ nehézségig, ami nem rossz, mert itt keményen vannak számozva az utak. Sikerült kellemesen elfáradnunk és legyilkolni a hámsejtjeinket. Klassz terem, mindig sikerül fejlődnöm amikor ide látogatok, változatos utak és formavilág garantálja, hogy gazdagodjon a mozgásvilága az éppen ott mászónak. Fotók csak Dávidról készültek, épp egy áthajló 6-os utat mászik:



A hétvégén remélhetőleg jó idő lesz és kint tudunk mászni, készülni a szezon további kihívásaira.

Stay tuned…


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése