2011. január 30., vasárnap

Jégmászás...helyett Bárna Nagykő túra

A tervek néha másképp alakulnak. Vasárnapra jégmászást terveztem a Magas-Tátrában,a Felkai-völgyben lévő Sopel' jeget szerettem volna mászni WI 5-ért. Az örök probléma közbeszólt: nem akadt mászópartner. Krisztián kezét műtötték, Brezó és Jimmy dolgozott, Balázs a Mátra-túrán volt, Zsolti betegeskedett. Így hát úgy döntöttem, hogy kitúrázok a lakhelyem melletti kirándulóhelyre a Nagykő-be. Reggeli után felöltöztem, magamhoz vettem a kulacsomat, túrabotomat, csokimat, fényképező gépemet és napszemüvegemet és 10:30-kor nekivágtam a túrának. Bárnából a kék jelzésen indultam a Békás-tó felé, majd a kék háromszögön a sziklákig; lefelé pedig kis kerülővel szintén a kék jelzésen a faluig. Végig hideg volt, nem emelkedett a levegő -7 fok fölé, viszont csodálatos volt az idő, gyönyörű fényviszonyok, csodaszép panoráma, még a Tátra is látszott. Felfelé menet találtam egy tuti kis boulder helyet, 5-6 db 4-6 méteres tömbbel amiken nehéz kunsztok ígérkeznek változatos formavilággal, jó érkező felülettel a tömbök alatt. Tavasszal ha kikerekedik az idő, ki fogok menni letisztítgatom a tömböket és  lehet tolni ezerrel. A túrám 2,5 órát vett igénybe, ebéd előtt pont elég volt, jól esett. Készítettem néhány fotót, íme:

                                                                           Békás-tó

                                                                          Útban felfelé

                                                               Az említett fényviszonyok

                                                                  A Nagykő sziklája

                                                                Messzeségben a Tátra

                                                                         Bárna faluja

                                                               Jobb oldalon a Nagykő

                                                                           Jómagam                                                                           





                                                                Korábbi mászás nyomai

                                                                       Mászási lehetőségek




                                                                 Nagykő a másik oldalról

Szóval eltelt a hétvége és a következő hétvégén már mászás jön. Tervezek egy 2 napos Tátrai akciót a hétvégére. Akit érdekel jelentkezzen és csapatjuk neki.

Stay tuned...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése