2012. november 29., csütörtök

Egy sikerült projekt

Két bejegyzéssel lejjebb említettem egy projektemet melyre hosszú-hosszú ideje vágytam. Ez egy dry-tooling  traverz a szokott helyünkön. A traverz 20m hosszú, egy áthajlás-rendszer alján vezet, enyhén emelkedő jelleggel, helyenként 60 fokos áthajlásban. Két részre osztható, az alsó rész M8, míg a felső rész M7 nehézségű, viszont egyben mászva M8+/9- körülire becsülhető a nehézsége(szabadon is átmászható IX nehézségért). Évekig próbálgattam és eljutottam odáig, hogy már két részletben többször is sikerült a megmászása...de ez nem volt "hivatalos" megmászás. 

Egyben átmászására a mai napig kellett várni: MA SIKERÜLT!!! Bekerült a "pipa" a nagy projektek füzetbe. Pozitív visszacsatolás ez, hogy jól haladok a felkészüléssel, kezdem elérni a formámat, ami jól fog jönni mert Ausztriába készülünk egy 10 napos Maltatal-völgy edzőtáborba februárban.

Az időjósok a mai napra harangozták be az utolsó kellemesen meleg időt ebben az évben. El is döntöttem, hogy kimegyek egyet dry-toolingozni, már untam az edzőterem poros levegőjét. 13:00-ra értem ki és szokásosan a Nagy-falon kezdtem a mászást két M5-tel melegítettem be. Ezek után gondoltam rápróbálok stressz nélkül a travira, nem éreztem reálisnak a megmászását, amolyan "mit veszíthetek" hangulatban néztem át mozdulatról-mozdulatra az utat. Nekifogtam és mozdulatról-mozdulatra jutottam egyre közelebb a végéhez, az utolsó mozdulatok már éppenhogy kimentek, megváltás volt a kiszálló akasztást akasztani ami egy kisebb párkányon van, itt lepihentem és még visszafelé is sikerült másznom majdnem a feléig, itt már kinyílt a kezem és leestem a földre. SIKER!!! Hangosan ordítozva örömködtem. Sok évnyi munka meghozta a gyümölcsét. Ezek után még másztam a Nagy-falon 3 utat(M6, M6, M5) majd egy könnyebb traverzzel vezettem le. Végül is erős 3,5 órát másztam és kellemesen el is fáradtam. 

Határozottan jobb lett a kedvem és még inkább várom a téli szezon kihívásait, immár egy szép fokozattal a tarsolyban. Viszont addig még van mit tenni, szorgalmas edzésnapok jönnek, majd januárban indítjuk a szezont a Magas-Tátrában.

Kitartást és jó felkészülést kívánok mindenkinek!

Stay tuned...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése