2012. november 1., csütörtök

Az első dry-tooling a szezonban

Mint azt már korábban írtam, megkezdődött a felkészülés a téli szezonra ami egyben azt is jelenti, hogy a sziklamászást felváltotta a dry-tooling. Tegnap délután ki is látogattam a megszokott helyünkre kicsit átmozgatni magam. Egyedül voltam és kizárólag a nagy falon másztam, M4 -től M6 nehézségig. Relatív későn értem ki, már 14:30 el is volt mire megkezdtem a mászást. Sötétig másztam és 8 utat sikerült másznom a 20 m -es függőleges, itt-ott enyhén áthajló falon. A mászás szokatlanul jól ment, az első alkalom mindig döcögősen szokott menni, át kell programozni az agyamat a jégszerszámokra és hágóvasakra; de ez most kimaradt, könnyedén mentek az utak. Kellemesen elfáradtam viszont. Jó volt a levegő, nem volt veszett hideg.

Következő alkalommal szeretnék beszerelni a nagy áthajlásokba - ami csak biztosító emberrel lehetséges - és a tavaly nem sikerült új utat próbálni(bő M8 körüli nehézség, 40-80 fokos áthajlás-tetőben) valamint a többi utat is ki szeretném mászni. Aztán ha ezek kimennének akkor még mindig ott van a boulder-traverz(M9 nehézség, 40-60 fokos áthajló fal alján, 25m traverz jó pihenő pont nélkül) amit csak két részletben tudtam abszolválni korábban(még úgy is bő M7 körül kategorizálható). Szóval lenne mit aprítani a tejbe...

Ideális esetben december végére meg lehet csinálni a fent említetteket, de az már sűrű. Viszont ha sikerülne akkor tiszta/nyugodt lelkiismerettel vághatnék bele a nagyobb tátrai projektjeimbe.

Meglátjuk...

Stay tuned...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése