2012. október 1., hétfő

Az elmúlt hetek történései


Viszonylag kevesebb időm van blogolni mint korábban, de ez nem tart sokáig ígérem. Szeptember 1-én kezdődött a 3 hónapos szakmai betanulásom az új munkahelyemen, ahol a termelésben részt véve tanulom meg az üveggyártás csínját-bínját. Az edzőkemencékhez kerültem, mint fejlesztő-mérnök, ez az üveggyártás lelke, itt nyeri el a gépjármű üveg az alakját(hajlatát) és edzettségét. Ezzel együtt ez a legkomplikáltabb terület, itt tényleg komolyan oda kell tennie magát az embernek. Most 12 órázok 2 műszakban ami komoly szellemi és fizikai terhelést jelent, főleg 3 hónapon keresztül. De kibírom…

Sőt!!! Még edzésre és mászásra is jut idő, mondjuk kicsivel kevesebb, mint korábban, hiszen a családra, a 7 hónapos kisfiamra is oda kell figyelnem. Lassan véget ér a szezon és kezdődik a téli felkészülés, amit most nehézkesebb lesz a munkám miatt, így korábban is fogom elkezdeni a megelőző évektől eltérően. Eddigi években az október a pihenés időszaka volt, most ez kimarad ebben a formában, helyette dry-toolingos edzések jönnek műfalon és szabadtéren egyaránt. Készítettem fából a mászófalamra jégszerszámos akasztásokat, így most már bent is lehet nyomni a dry-toolingot edzés gyanánt.

Azért szeptemberben is volt mászás, 2 alkalommal látogattunk el a felvidéki Kalamárkára. 2008 óta nem voltam ezen a helyen, nem is értem miért?! Lakhelyemtől alig 90 km-re fekszik Gyetva városka felett a Polana fennsík alatt. A kőzet andezit, de eltér a Mátra formavilágától, gömbölyűbb formák, áthajlóbb falak, formagazdagabb világ. 2 falrész van: a Sziget(20-25m) és a Napos-oldal(20m). Összesen 400 út van, III-tól X-ig!!! A fokozatok erősebbek a hazai viszonylathoz képest, a biztosítás szellősebb, az első biztosítási pontok itt-ott kifejezetten magasan vannak. Nem hiába, az építők között olyan nevek vannak mint Igor Koller, Stano Glejdura, Jan Mihál, Jackovics, P. Halko és még sok világklasszis mászó a teljesség igénye nélkül. Annyira ütős a hely, hogy Előadássorozata alatt még Dean Potter és Lynn Hill is ellátogatott ide. Sok komoly mászót nevelt ki már a hely. Szép kirándulóhely a környék, lehetőség van táborozásra, tűzrakásra, több napos kint létre. Télen pedig a jégmászók igényeit is kielégíti mivel a környéken 2 jégfal is van, 20 m magasak. www.kalamarka.sk

Szóval itt voltunk Jani mászótársammal, barátommal 2 alkalommal. Jani sokat jár ide, jól ismeri a helyet, én viszont 4 éve nem voltam itt. Jól le tudtam mérni a fejlődésemet, 4 éve még csak 5-ös utak mentek egy-két 6-os kivételével, most viszont VII+ ig sikerült szinte minden amibe belementem. Kalamárkai VII+ ami itthon még VIII-as is lenne. Mondjuk javát felső biztosítással abszolváltam lévén szellős a biztosítás és én sem vagyok éppen csúcsformában. De kellemes volt, jól esett látni magamon a bő két fokozatnyi fejlődést és azt,hogy sok út első próbára sikerült(pl. Antigravitácia, LSD, Madarak útja) és a többihez is csak 1-2 próba kellett(Talinaska és a többiek). Meg is fogadtam, hogy 2013-ban főleg ide fogok járni mászni, itt biztosítva lesz a fejlődésem erőben, technikailag és pszichésen is.

Remélem még 1-2 alkalom összejön az ősz folyamán már ami a sziklamászást illeti, novembertől viszont a dry-tooling veszi át a szerepet, ki szeretnék menni a Tátrába is még a szezon előtt, van pár dry-tooling út amit jó lenne megmászni. Tervezek még egy Jávor-völgy túrát/bejárást is ahol felderítem a terepet lévén komoly téli mászásokat kínál a völgy(pl.: Jávor-taraj, Pozsonyi-jég, Marekov-jég, Kindergarten…)

Egyenlőre ennyi, amint történik velem valami említésre méltó akkor máris jelentkezem.
Addig is kellemes, lombhullatós mászást mindenkinek!

Stay tuned...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése