2010. november 10., szerda

Petzl Sama beülő teszt

Ahogy ígértem nem csak a mászásaim lesznek a blogon hanem ennél "hasznosabb" dolgok is mint például felszerelés tesztek. Eladtam a Petzl Hirundos beülőmet mert nem igazán volt kényelmes több kötélhosszas mászásokon vékony hevederei miatt. Helyette vettem egy Petzl Sama beülőt amiről eddig még csak JÓT olvastam nemzetközi teszteken, neves mászóktól. Nem csalódtam én sem. A beülő vastag comb- és derékrészei miatt alkalmas nagyfalas és téli mászásokhoz egyaránt. Kényelmes, felszereléstartó fülei kézre esnek, elől két merev, hátul két puha füllel rendelkezik melyek hátizsák viselése közben egyáltalán nem törik a derekat. Hátul helyet kapott még egy kisebb fülecske melybe a ziazsák(bár én jobban favorizálom a külön kis övet erre a célra mert boulderezésnél ritkán veszi fel a beülőt az ember) vagy a húzókötél akasztható. A beülő pehely könnyű, az M-es méret mindössze 390 gramm ami a legkönnyebb ebben a kategóriában. Szerkezetének köszönhetően iszonyat jól szellőzik, szinte érezni ahogy mozog a levegő a beülőn keresztül. Található rajta két külön hely a Caritool és a Caritool L felszereléstartó karabínereknek, amik nagyfalban és jégmászáskor hasznos plusz helyet kínálnak az ékeknek, jégcsavaroknak illetve a jégszerszámoknak. A beülő derékrészén egy csat található, combrészei nem állíthatóak, gumisak. Illeszkedése precíz, pontos, kényelmes. Árát tekintve messzemenően elfogadható, alig 16.000 Ft. Az M-es méret paraméterei: derék: 76-90 cm, comb: 52-59 cm. 

Néhány kép erről a szenzációs beülőről:

                                                                              A beülő

                                                                            Derékrész

                                                                 Széles combhevederek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése