2012. március 12., hétfő

Formabontó vasárnap

Kezd előkerülni a rég nem látott cimborám: a hétvégi mászópartner-hiány. Viszont nem hagyom, hogy maga alá gyűrjön. Nem éppen 100 % -ban ideális időjárási körülmények közepette(viharos szél, felhős égbolt, időnként szitáló eső) kilátogattam Báránykőre, hogy górcső alá vegyen a nehezebb utakat. Egyszem egyedül voltam, sem itt sem pedig a szemben lévő Kis-Csókakőn nem volt egy lélek sem. Az erős szél miatt hanyagoltam a hosszabb utakat, tornyokat, a rövid, velős utakat céloztam meg. Eredeti tervem a Vén kecske út abszolválása volt ami egy erősen áthajló, nehéz beszállású VII+, ezt harmadikra kitoltam, majd megmásztam még egyszer. Időközben kijöttek Fölker Tibiék mászópartnerével Tündével, így ezután már hárman róttuk az utakat. Késő délutánra a szél is alább hagyott és kisütütt a nap. Ekkor már a Madárfészkes tömbön és a Hátsó hatosoknál másztunk. Megismételtem a tavaly on-sight-olt Reinkarnációt VIII- -ért, ezúttal annyira könnyen ment, hogy meglepődtem magam is, laza folyás volt felfelé a kövön, azokon a über pici reibung fogásokon és lépéseken. Kellemes nap volt, jó, hogy nem hagytam magam az időjárásnak elijeszteni a mászástól. Ami a legpozitívabb, hogy majdnem 20 út mászása után a fáradtságnak még csak csekély jelei sem mutatkoztak, tudtam volna még mászni legalább ennyit, ezekben a nehézségekben.

Mászott utak sorrendben: NDK-s út direkt (V-), ...(IV), Foagtlan madárvédő(VI+), Modern Hungárya(VI+), Amulett(VII), Cigánymulatság(VII-), Vén kecske(VII+) 2x, Sókerülő(V+) 2x, Disszertáció(VI), Marimar(V+), Madárfészkes(V+), Gy...(VI-), Deszkafal(VII-) 2x, Deszkafal jobb repedés(VI+), Jobb szélső hatos(VI+), Reinkarnáció(VIII-)

Sokáig kitartottunk, már sötét volt mire a kocsikhoz értünk. Nagyon boldog voltam, hogy a mászás jól ment, szerintem nyugodt lelkiismerettel neki vághatok a Mátra legnehezebb mászóútjának - I. Iván VIII+/IX- (7b) -a megmászásának ami a Dél-Mátra-i Hollókőn található, egy emblematikus út, velős, nehéz.

Folytatás csütörtökön és vasárnap!

Közben a hét közepén megérkeznek az új fogás szettek a falamra, 50 db fogás és 20 db áthajlásos lépés amivel már teljes lesz a repertoár, nem marad üres csavarlyuk a falon, így már közel 400 fogásra bővül a kínálat. Erről majd írok egy tesztet és felrakom a fotókat. A fogáskészleteket az

bocsátotta rendelkezésemre, amit hálásan köszönök. http://www.alpinegear.hu/

Stay tuned...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése