2013. december 9., hétfő

Tool time


Eltelt két hétvége, sikerült kihasználnom aktívan és kilátogattam a szokott dry-tooling helyemre. Másztam szinte minden falrészen, hosszabbat-rövidebbet, de a fő attrakció a traverz egyben oda-vissza mászása, ami még gondolat szintjén sem foglalkoztatott mindez idáig. Átmásztam már felfelé(D8+/9-), visszafelé(D9-), egy napon mindkét irányban, de egyben még soha. Tegnap klasszul bemelegítve elindultam felfelé az originál úton, könnyedén mozogtam, durranás mentesen jutottam el a végéig ahol az egyetlen pihenő pont van a 20 m hosszú, iszonyúan áthajló, enyhén felfelé emelkedő, lépésszegény traverz úton. Itt pihentem egyet és elindultam visszafelé. Ez már kevésbé volt durranás mentes, a felétől már erősen küzdöttem az életben maradásért, mozdulat mozdulat után, határon. Sajnos a végétől 1,5 méterre engedett el a kezem, már nem bírtam tovább, szétdurranva kinyílt a tenyerem. Kicseszett 1,5 m!!! Ennyi hiányzott. A fokozatot csak becsülni tudom, de kb. D9+/10- lehet. A hétvégén újra megpróbálom és igyekszem videó felvételt is készíteni a próbáról. Sajnos nehezen akad mászópartner erre a műfajra, így szinte mindig egyedül megyek ki és nehéz dokumentálni a mászásokat, nem tudok fotózni és videózni. De remélem sikerül legközelebb megörökíteni legalább az oda és vissza utakat, ha egyben nem is sikerülne átmásznom.

A szokásos két ünnep közi túránk időpontja eldőlt, 27-30-ig leszünk kint a Tátrában és igyekszünk - viszonyoktól függően - maradandót alkotni.

Stay tuned...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése