2013. október 21., hétfő

Szezon végi Tátra-túra

Régóta tervezgettük, hogy bejárjuk a Magas-Tátra keleti végét. Ez a rész - ami határos a Bélai-Tátrával - valahogy mindig kimaradt a szórásból, még nem sikerült ezt a rész bejárni korábban. Itt található az egyetlen menedékház amiben még nem voltam, a Plesnivec. Szép kis népes csapat formálódott, Janiék Egerből 4-en, mi pedig innen szintén 4-en vágtunk neki a kiszemelt túrának, ami Barlangligetről (Tatranska Kotlina) indult, a Kopa-hágón (Kopské sedlo) keresztül Javorinán (Tatranska Javorina) ért véget és a térképek 6 óra menetidőre írták. Krisztián barátommal megbeszéltük, hogy a Kopa-hágóig tartó részt erősen megnyomjuk, így edzéssé lényegítjük át a kényelmes túra első részét, majd a lemenetben kipihenjük az emelkedő "fáradalmait". Így is volt, a Plesnivec házig tartó részt amit a térkép 1,5 órára ír mi alig 50 perc alatt teljesítettük, itt kajáltunk egyet, bevártuk a többieket akik a menetidőt pontosan hozták. Innen a hágóig tartó 2 órás menetidőt mi 1 óra 10 percre faragtuk. Itt kellemes napfürdőzéssel múlatva az időt vártuk be a csapatot. Innen még 2,5 óra volt a lemenet Javorináig, ezt habár kellemes tempóban teljesítettük, így is hoztunk az időn egy jó fél órát. Itt a buszmegállóban megittunk egy-egy sört, majd busszal visszamentünk az autókhoz Barlangligetre. Hazafelé a Kauflandban toltunk még egy-egy kávét és útnak indultunk hazafelé. 21:30-ra értünk haza. Az időjárás pazar volt, kellemes napsütésben és meleg időben sikerült egy szuper jót túráznunk a Tátrának eddig még számunkra ismeretlen részén.