2013. október 28., hétfő

Az első dry-tooling mászás a szezonban

Hála ennek a ragyogó - az ilyenkor megszokottól eltérő - időjárásnak, tegnap sort kerítettem egy jó kis dry-tooling mászásra a megszokott helyemen. Egyedül voltam, így a Nagy-falra és az áthajlás alatt lévő - a tavalyi évig számomra meghódítatlan - traverzre korlátozódtam. 11-re értem ki, ekkor telibe vágta a Nap a falat, melyre 6 utat másztam D4-6 nehézségben, majd az elmúlt év nagy projektjére a traverzre tértem át. Ez egy igen erősen áthajló, enyhén bal felé emelkedő bő 20 m hosszú út, kunsztokkal és pihenőhely nélkül. A nehézsége kb. D8+/9- körüli. Az utat egyben tavaly sikerült először átmásznom, az ezt megelőző években csak 2 részletben ment. Szezon eleje van, "mit veszíthetek" alapon vágtam neki az útnak amit sikerült elsőre átmásznom, sőt még visszafelé is a feléig. Magam is meglepődtem rajta, ami tavaly még határon ment most kellő tartalékkal, nagyobb erőlködés nélkül sikerült. Úgy látszik jót tett a bő másfél hónapos kényszer pihenő és a 3 hete tartó felkészülés is hozza az eredményeit. Messze még a december közepe, addig ezzel az elánnal végzem a felkészülésemet, hátha a tavalyihoz hasonlóan egy jól sikerülő szezonnak nézek elébe.

Bő 3 óra mászás után, még mindig csodálatos időben indultam haza. Összefutottam egy nagykőrösi túrázó párossal, akik a környéket barangolták, váltottunk néhány szót és ki-ki indult a saját útján.

Aki még mászik annak jó mászást, aki a szezon fáradalmait piheni annak jó pihenést, aki pedig a télre készül annak kitartást és jó felkészülést kívánok!

Stay tuned...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése