2011. május 22., vasárnap

Mászás túrázással...túrázás mászással

Lévén igen fárasztó, nyomasztó és megviselő hetet zártam, úgy döntöttem, hogy nem beszélek meg senkivel sem mászást a hétvégére...kimegyek egyedül és kiszellőztetetem a fejem. Kicsit túrázok, mászok, gondolkozom, kikapcsolok. Így is történt, vasárnap délelőtt 10-kor indultam útnak Bárnából, gyalogosan, hogy kellemes túrázás után másszak egy jót a Kis-Szilváskő szikláján. Erős tempóban 1:10 perc alatt értem ki a sziklákhoz a sárga turista jelzésen,28 fok, sehol egy felhő. A 12 méter magas szikla kifejezetten magas fák között van, árnyékos a fal minden része. A kőzet a mátrai andezitnél jóval formagazdagabb bazalt, a fal nincs kiépítve, csak standok vannak a fal tetején. Az utak nehézsége III-tól VII- -ig terjed, az V-ösnél nehezebb utak kifejezetten szépek, a legnehezebbek pedig igazi csemegék az 1-2 újjas lyukakkal, erős reibungokkal, áthajlásokkal. Jómagam most 14 utat másztam IV-től VII- -ig. Jól esett, jól ment a mászás. Beraktam fix-re a kötelet és önbiztosítással toltam...jó volt mert a múlt héten vásároltam egy KONG DUCK kis eszközt és legalább kipróbáltam élesben is. Szuper jó kis mászógép, csupán egy OK karabiner kell és a beülő biztosító gyűrűjéhez kapcsolva máris kész az önbiztosító rendszer. Nem kell nyakba akasztani mint a többi hagyományos mászógépet, jóval könnyebb(70g), sokkal szabadabb mozgást enged a mászónak a fix kötélen. Működik lapos hevederen is. Eszméletlen sokoldalú a kistesó. Ára 12.000 Ft, akit érdekel...



3 óra mászás után elindultam lefelé szintén a sárga jelzésen és 40 perc alatt értem haza Bárnába, az idő lefelé is csodálatos volt, kánikula, it-ott már dörgött az ég, készülőben volt egy kis vihar. Végül is a vihar elmaradt, még arra is volt időm, hogy szedjek egy kis erdei virágcsokrot az imádott feleségemnek amiért remélhetőleg sex lesz a jutalom:-))

Végül jöjjön néhány kép a napról:

                                                                           Az utcánk

                                                                  A sárga turistaút

                                                           Széles, korrekt út vezet felfelé

                                                               Fent az erdőben a szikla

                                              Kollégám Sirkó Józsi háza a tanyavilágban

                                                        A tanyavilág, messzeségben a Bükk

                                                     Poszter is lehetne valamelyik naptárban

                                                                   Szilvás-kő sípálya

                                                                          A fal teteje

Képek a falról:





Nemsokára elutazunk a Dunántúlra egy 3-4 napos mászótúrára. Több mint valószínű, hogy Várgesztes lesz a célpont. A túra átcsúszik június elejére. Végre kicsit kikapcsolódhatok, megszökhetek a rohanó hétköznapokból.

Stay tuned...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése